tisdag 18 november 2014

PICKFIRST eller Hjälp! Min Delete-knapp fungerar inte!

Problem:

- Delete-knappen fungerar inte!
- Högerklicksmenyn ser fel ut/ ser inte ut som jag förväntar mig!
- Jag har markerat objekt och startar kommandot, då måste jag välja alla objekten igen!


Lösning:

Skriv PICKFIRST på kommandoraden och sätt den till 1.

Varför?

Variabeln PICKFIRST bestämmer om du kan markera objekt innan du startar ett kommando eller om du måste välja objekten efter kommandot är startat.

Från AutoCAD Civil 3D Help:


Controls whether you can select objects before you start a command.
Type:Integer
Saved in:Registry
Initial value:1
0
Off. You can select objects only after you start a command
1
On. You can also select objects before you start a command




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar