tisdag 22 maj 2018

Sidenote: Varför Tiger?

Bara ett mycket kort inlägg till, angående något som inte alls har med AutoCAD att göra - men en fråga som jag får ibland när jag drar upp den här bloggen: Varför Tiger?

Första antagandet är att jag tycker om tigrar. Sanningen är att jag har inget emot tigrar, men de har ingen speciell plats hos mig. Den största kopplingen jag har till tigrar på så sätt är att jag minns att vi hade en klisterlapp hemma i städskåpet där det stod "En Svensk Tiger" på. Det tog mig lång tid att förstå vad den betydde.

Men nej, det har inget med djuret att göra. Jag vill ta med er tillbaka till då internet var ungt, då vi alla hängde på Lunarstorm. Inte? Jag hoppas att ni inte hängde där för att ni var för coola för det och inte för att alla är yngre än mig.

Anywho, på Lunarstorm så skulle man ha ett nicknamn. Jag ville ha Redhead men det var upptaget och då kastade Lunarstorms namngenerator upp ett antal kombinationer av Redhead med andra ord - och ett av förslagen var TigerRedhead. Jag tyckte det lät coolt så det tog jag.

Och på den vägen är det. Jag använder TigerRedhead som nicknamn överallt där man behöver sådant, det brukar aldrig vara upptaget, och naturligt blir det förkortat till Tiger. Så om jag ska ha något namnsatt, som jag mer eller mindre får bestämma själv så blir det någon variant på Tiger.

Sen har jag använt Tiger i andra sammahang där jag är mer...tiger-aktig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar